Tuesday, January 29, 2008

بەڵگەی ژمارە 6 و ژمارە7



ئه‌م وێنه‌یه‌ له‌ ساڵی 1955 له‌ یه‌کێتی شووره‌وی هه‌ڵگیراوه‌. له‌ لای ڕاسته‌وه‌ بۆ چه‌پ: فه‌یزی وه‌سمان بارزانی، عیسا حه‌کیم بارزانی،مکایل بارزانی،عه‌نبه‌ر بارزانی،سوله‌یمان حه‌کیم بارزانی و سه‌لیم عیسا بارزانی


بەڵگەی ژمارە 6 نامه‌ی ڕه‌حیمی قازی بۆ مه‌لا مسته‌فای بارزانی به‌ ده‌ستخه‌تی خۆی


کوپیه‌

برای به‌رز و خوشه‌ویست کاک محمداوف (ملا مصطفی بارزانی)

هومیدم هه‌یه‌ ساغ و سلامت وکه‌یف خوش بن و هه‌ر وه‌ها به‌ بونه‌ی ته‌واو کردنی مدرسه‌ پیروزبایی تان لی ده‌که‌م. وضعی من باشه‌ و ئه‌وا چه‌ند روژیکه‌ له‌ تاشکه‌ند گه‌راومه‌ته‌وه‌.چاوم به‌ ته‌واوی هاواله‌کان که‌وت و گه‌لیک _ گه‌لیک چاوم رون و دلم شاد بو. ئه‌وه‌ی که‌ به‌ر له‌ هه‌مو شتیک هوی دلخوشی منی پیک هینا ئه‌وه‌یه‌ که‌ ته‌واوی هاواله‌کان بونه‌ته‌ خوینده‌وار و گه‌لیک وه‌پیش که‌وتون و جیگای هه‌ویا و هومیدن.
به‌لام، نازانم هه‌تا که‌نگی ده‌بی هه‌ر وا بی تشکیلات و بی سه‌ر و به‌ر بین. لام وایه‌ ایتر کاتی ئه‌وه‌ گه‌یشتووه‌ که‌ پیکه‌وه‌ وه‌خر بین ، ته‌واوی ناته‌بائیه‌کان وه‌لابنیین و به‌یکه‌وه‌ بو ملت و وطن کاری بکه‌ین. ته‌واوی مهاجره‌ سیاسیه‌کانی له‌ سویت وه‌خرهاتون و تشکیلات یان هه‌یه‌ و بو دواروژی ملت و وطنی خویان کاری خو حاضرکردن به‌ریوه‌ ده‌به‌ن. هه‌ر ایمه‌ کورده‌کانین که‌ له‌و نعمته‌ بی به‌ش بوین.

جنابت براگه‌وره‌ی ایمه‌ی و ایمه‌ هه‌مومان ئه‌وه‌مان قبوله‌. ئه‌ورو وظیفه‌ی مقدس و وجدانی ایوه‌یه‌ که‌، بو خرکردنه‌وه‌ی کورده‌کان له‌یک جی ده‌ست با کار بن و ئه‌وه‌ی بزانن که‌، اگر بیتو ئه‌ورو ئه‌و کاره‌ی نه‌که‌ن سبه‌ینی ده‌بی له‌ حاست ملت مسئولیت هه‌ست بکه‌ین. ئه‌من شخصا بو هه‌مو چه‌شنه‌ خزمه‌تیک به‌ آمانجی خربونه‌وه‌ و یک که‌وتنی کورده‌کان حاضرم و اگر فرضا ئه‌منیش قبول نه‌که‌ن، به‌لام پیکه‌وه‌ وه‌خربین و تشکیلاتیک ساز بکه‌ن و دیسان حاضرم، چونکه‌ به‌ قازانجی عمومه‌.
ئه‌من ده‌زانم که‌ ایستاش جنابتان دلتان نسبت به‌ من خاوین نیه‌. ئه‌من ده‌زانم که‌، بعضه‌ که‌سیکی غیری کورد به‌ آمانجی لیک هه‌لبرینی ایمه‌ به‌ ته‌واوی هیزی خویانه‌وه‌ تیده‌کوشن، به‌لام قه‌ید ناکات. روژیک دیت که‌، ته‌واوی حقیقته‌کان روناک ده‌بنه‌وه‌ و ئه‌و ده‌می معلوم ده‌کات که‌، ئه‌من جیا له‌ حرمت و باوه‌ری به‌ ایوه‌ هیچ کاتیک فکریکی دیکه‌م نه‌بووه‌.
دیسانیش ره‌جام ئه‌وه‌یه‌ له‌ مه‌ر سازکردنی کونفرانس و یا مشاوره‌یکی کوردان به‌ آمانجی دامه‌زراندنی تشکیلات و ولابردنی دودلی و ناته‌بایی نیو خومان تیبکوشن.

برای پچوکی ایوه‌
ئیمزای ره‌حیمی قازی
3/7/ 57


بەڵگەی ژمارە 7 وڵامی مه‌لا مسته‌فای بارزانی بۆ نامه‌ی سه‌ره‌وه‌ی ڕه‌حیمی قازی به‌ ده‌ستخه‌تی خۆی


بو عزیز و خوشه‌ویستی خوم جنابی رحیم قاضی زور محترم

له‌ پاش سلام و احوال برسین چاوتان ماچ ده‌که‌م هه‌مو هه‌واله‌کان به‌ عمومی
ایوه‌ سوآلی مالی ایمه‌ کربو ئه‌میش هه‌مو سلامتن. کاغذی ایوه‌م وه‌رگرت اوی به‌م تاریخه‌ ره‌وانه‌ کراوه‌ 3/7/57 و هه‌رچی ایوه‌ نویسیتانه‌ زور باش لیم معلوم بو. اوه‌ی که‌ گوتوته‌ ( ئه‌من ده‌زانم که‌، ایستاش جنابتان دلتان نسبت به‌ من خاوین نیه‌) اوه‌ من ده‌لیم وانیه‌ چونکو من دل له‌ گه‌ل هه‌مو که‌سی پاکوخاوین زور خاوینه‌ اما تو شخصا تماشای خوتو اعمالی خوت بکه‌ و من ده‌لیم اعمالی تویه‌ او نه‌وعه‌ خیالانه‌ به‌ سه‌رتاندا دینی و من لیرو قصوریم نیه‌ اگه‌ر منیش به‌ مقصر ده‌زانی اوه‌ که‌یفی خوته‌ .
و بو مسئله‌ی خیربونه‌ کونفرینس یا اجتماعه‌ک اوه‌ به‌ ده‌ستی حکومه‌تی سوفیاته‌ و به‌ فکری ملت کورده‌ اگه‌ر حکومه‌تی سوفیات و ملتی کورد امره‌ک به‌ من بیکه‌ن من حاضربم بو جی به‌ جی کرین او امره‌ وه‌له‌و مردن بی قبولی ده‌که‌م زور به‌ که‌یفو دل خوشی فخری پیوه‌ اکه‌م اگه‌ر ملت کورد و حکومه‌تی شوره‌وی به‌ مصلحه‌تیان زانی البته‌ روژ و وه‌ختی ده‌زانی و فرصه‌ت له‌ ده‌ست ناده‌ن منیش خوم شخصا منتظری او دو اساسه‌م هه‌رچی به‌ مصلحه‌تیان زانی اوه‌ ده‌بی.
( وه‌ کوتوته‌) ( ئه‌من ده‌زانم که‌، بعضه‌ که‌سیکی غیری کورد به‌ آمانجی لیک هه‌لبرینی ایمه‌ به‌ ته‌واوی هیزی خویانه‌وه‌ تیده‌کوشن. به‌لام قه‌ید ناکات) اوه‌ش من ده‌زانم که‌ هه‌مو که‌س تی که‌هیشتووه‌ که‌ کورد خو بۆ خوی به‌سه‌ له‌ به‌ر اوه‌ احتیاجی به‌ که‌س ناکه‌ت که‌ له‌ خاریجه‌وه‌ بینو خویان به‌ مه‌وه‌ اذیه‌ت بده‌ن . ( و تو گوتوته‌ ئه‌من جیا له‌ حرمت و باوه‌ری به‌ ایوه‌ هیچ کاتیک فکریکی دیکه‌م نه‌بووه‌) و من شخصا هیچ وه‌خته‌ک نه‌م گوتووه‌ که‌س باوه‌یم لی بکه‌ وه‌یان حرمت م بکرین. اوه‌ش هه‌ر که‌سی حرمتم بکری وه‌ با[وه‌]ریم پی بکه‌ت کاری خویه‌تی من له‌و دا حه‌قیم نیه‌ هیچ بلیم. و تو گوتوته‌ ( لابردنی دو دلی و ناته‌بایی نیو خومان تیبکوشن) اوه‌ش من به‌ دو دلی نیو خومان و ناته‌بایی نازانم اوی من ده‌زانم وه‌ تی گه‌هیشتوم به‌ قه‌در امکانی خوم وام زانیوه‌ که‌ اوه‌ بی عقلی و بی علمی و بی انصاف یی خومانه‌ اوه‌ش ده‌لاله‌تی ده‌که‌ت سه‌ر اوه‌ نه‌بونی لیاقه‌ت که‌ که‌لکی هیچ تییا نیه‌. اوه‌ش من نالیم که‌ راسته‌ به‌لام خوم وا تی گه‌هیشتوم ایتر نازانم چون ده‌بی. به‌لام اگه‌ر ایوه‌ اوه‌ی به‌ دو دلی ده‌زانن وا حسابتان کردوه‌ که‌ ناته‌بایه‌ فرمون تی بکوشین بو لابردن اگه‌ر وابی وه‌لابچیت زور باشه‌ وا بزانم که‌س نالی خرابه‌ هه‌مو ده‌لین چاکه‌
دوباره‌ سلام لیتان ده‌کرم

17/7/ 1957 بارزانی مصطفی
جێگه‌ی ئیمزا



سەبارەت بەم دوونامەیە:
ڕەحیمی قازی لە لای سەرەوەی نامەکەی نووسیوە "کوپیە"، دیارە لە ڕووی نامەکەی خۆی نووسیوەتەوە و لای خۆی پاراستوویەتی، چونکوو ئەم نوسخەیەی بەدەستەوەیە کۆپی نییەو نوسخەی ماک( ئۆریژینال)ە. لە زەرفی (پاکەت) نامەی مەلا مستەفاڕا دەردەکەوێ کە لە مۆسکۆوە وڵامی نامەکەی بۆ ڕەحیمی قازی ناردووە بو باکۆ (ئەم زەرفەش لە بەر دەست دایە). لە سەردێڕی نامەی ڕەحیمی قازی ڕا دەردەکەوێ کە لە شوورەوی لە بواری ڕەسمی دا پاشناوی مەلا مستەفا "محمداف" بووە



Copy Right: http://www.ruwange.blogspot.com

No comments: