Monday, October 19, 2020

به‌هارێکی دی... ئه‌حمه‌د شاملوو


 

به‌هارێکی دی.....


ئه‌حمه‌دی شاملوو

 

نامه‌وێ خۆم هه‌ڵفریوێنم، دڵه‌که‌م!

مه‌به‌ستم

هه‌ڵفریواندنی خۆم نییه

ئه‌گه‌ر لێو به‌ درۆن

له‌ ده‌سته‌کانی تۆوه‌ ڕاستی دیارن و

ئه‌و باسه‌ی ئه‌من ده‌یکه‌م  باسی ده‌سته‌کانی تۆیه‌

 

*

ده‌سته‌کانی تۆ خوشکی ته‌قدیری منن

من باسی جه‌نگه‌ڵی سووتاو و خه‌رمانی باران پێدا باراو ده‌که‌م

من باسی لادێی بچکۆڵانه‌ی ته‌قدیری خۆم ده‌که‌م

 

*

له‌ سه‌ر هه‌ر سه‌وزه‌گیایه‌ک خوێنم دی و له‌ هه‌ر پێکه‌نینێک دا ژانم به‌دی کرد

تۆ هه‌ڵدێی – هه‌ر وه‌ک تاو هه‌ڵدێ – و ئه‌من پێمل ده‌بم

هاوار ده‌که‌م  و

ئه‌هوه‌ن ده‌بمه‌وه‌

 

*

نامه‌وێ خۆم  هه‌ڵفریونێم ، دڵه‌که‌م!

مه‌به‌ستم

هه‌ڵفریواندنی خۆم نییه‌

تۆ لێره‌ی و تووک و نزای شه‌و بڕشتی نییه‌

له‌ له‌نگۆری نه‌زۆکدا، دڵی من به‌ ته‌لقینی تۆ ده‌بووژێته‌وه‌

ئه‌من به‌ ده‌سته‌کانی تۆ ئه‌نگوست له‌ چاوترین شه‌وه‌کان چراخان  ده‌که‌م

من خه‌ون به‌ ژیانمه‌وه‌ ده‌بینم

من له‌ ڕاسته‌قانیدا ده‌ژیم

 

*

له‌ هه‌ر دڵۆپه‌ خوێنێ، سه‌وزه‌گیایه‌ک شین ده‌بێ و له‌ هه‌ر ژانه‌ی بزه‌یه‌ک

چونکوو هه‌ر شه‌هیده‌ی دارێکه‌

من له‌ جه‌نگه‌ڵه‌ ئه‌ستووره‌کانه‌وه‌ به‌ره‌وتۆ دێم

تۆ هه‌ڵدێی – وه‌ک چۆن تاو هه‌ڵدێ –

من پێمل بووم

من هاوارم کرد و

                     ئه‌هوه‌ن بوومه‌وه‌

له‌ ته‌نیشت به‌هار سوێندم به‌ هه‌موو گه‌ڵایه‌ک خوارد و

تۆ

له‌ ڕێگەی‌ شه‌وە داگرتووه‌کاندا

ئه‌وینی تازه‌ت درکاند

من هه‌رای شه‌وگه‌ڕه‌ هه‌ڵوه‌داکانم  گو‌ێ لێ بوو

له‌ شه‌وانی هه‌ره‌ بێ ئه‌ستێره‌ دا

به‌ بزه‌ت ئاور وازیم کرد و

له‌و ده‌مییه‌وه‌

دڵی کۆڵان بۆته‌ ماڵمان


*

ده‌سته‌کانی تو خوشکی ته‌قدیری منن

بڵا با باسی جه‌نگه‌ڵی باران لێدراو و خه‌رمانی پڕ پێت و پێز بکه‌م

بڵا با باسی لادێی ته‌قدیری هاوبه‌شمان بکه‌م

نامه‌وێ خۆم هه‌ڵفریوێنم، دڵه‌که‌م!

مه‌به‌ستم

هه‌ڵفریواندنی خۆم نییه‌

 


حەسەن قازی

له‌ فارسییه‌وه‌ کردوویه‌تی کوردی

 

*ئه‌م وه‌رگێڕانه‌ جاری یه‌که‌م له‌ گۆواری "مامۆستای کورد" ژماره‌ی 2، مارسی 1985 . لل 37،36 دا بڵاو بووه‌ته‌وه‌

No comments: